Δευτέρα 21 Μαρτίου 2011

Μα τι είναι αυτή η Επανάσταση;

    Η μεγάλη μου ξαδέρφη είναι επαναστάτρια, έτσι τη λέει ο μπαμπάς! Τώρα τι ακριβώς είναι η επανάσταση δεν έχω καταλάβει, αλλά ξέρω για την επανάσταση των Ελλήνων και την απελευθέρωσή από τους Τούρκους, έχω ακούσει για την επανάσταση των χίπις που όλοι ακούγανε χαρούμενα τραγούδια, χορεύανε στους δρόμους και ζωγραφίζανε λουλούδια στα αυτοκίνητά τους. Ξέρω επίσης και για την επανάσταση της μαμάς μου, όταν έχει κουραστεί από τις δουλειές και ζητάει από το μπαμπά να την βοηθήσει. Αλλά για την επανάσταση της ξαδέρφης μου δεν ξέρω. Ο φίλος μου ο Πέτρος, που τρελαίνεται για λιχουδιές, λέει πως επανάσταση είναι, όταν όλοι σου λένε να προσέχεις τη διατροφή σου, εσύ πας το βράδυ κρυφά και τρως σοκολατάκια από το ψυγείο της μαμάς!
    Η θεία Μαρία, λέει ο μπαμπάς μου, είναι πολύ αναστατωμένη. Η Νίκη, η ξαδέρφη μου, κατεβαίνει στους δρόμους και διαδηλώνει! Αυτό δεν είναι κακό από ότι κατάλαβα, αλλά είναι λίγο επικίνδυνο γιατί μπορεί να δημιουργηθούν επεισόδια και χωρίς να το θέλει να μπλέξει σε μπελάδες. Η ξαδέλφη μου η Νίκη λέει και ξαναλέει ότι οι πορείες που πηγαίνει είναι ειρηνικές και πως αν δεν επαναστατήσουμε εμείς οι νέοι -δηλαδή πρέπει και εγώ;- τότε ποιος θα επαναστατήσει;
     Χτες πήγα στο σπίτι της με τη μαμά μου και τον μπαμπά μου. Επίσκεψη. Ήθελα πολύ να δω τη Νίκη και να μου εξηγήσει μερικά πράγματα. Δεν ήταν όμως στο σπίτι. Μην έχοντας λοιπόν τι να κάνω, αφού οι μεγάλοι είχαν μαζευτεί στην κουζίνα, πίνανε καφέ και ακούγανε τα φοβερά και τρομερά προβλήματα της θείας μου, τρύπωσα κρυφά στο δωμάτιο της Νίκης. Η αλήθεια είναι πως όταν μεγαλώσω και γίνω και εγώ φοιτήτρια, θα ήθελα να της μοιάσω. Να φοράω συνέχεια σκισμένα τζιν, να έχω μακριά μαλλιά, να βάφομαι και να επαναστατώ όλη την ώρα! Καθρεφτίστηκα για λίγο στον καθρέφτη της φορώντας πάνω από τα ρούχα μου ένα φόρεμα που βρήκα πεταμένο σε μια καρέκλα. Πέρασα στο λαιμό μου το αγαπημένο της ασπρόμαυρο φουλάρι και κοίταξα τον εαυτό μου! Αχ, μακάρι να της έμοιαζα έστω και λίγο! Κάθισα στο κρεβάτι της και άπλωσα τα πόδια μου,  παρ' όλο που φορούσα παπούτσια. Στο κομοδίνο είχε αφημένα βιβλία, ένα κοκαλάκι και ένα ημερολόγιο! ΤΟ ΞΕΡΩ, ΤΟ ΞΕΕΕΕΡΩΩΩΩ!!! Δεν είναι σωστό να διαβάζουμε τα ημερολόγια των άλλων.... αλλά δε κρατήθηκα! Ποιος θα μπορούσε άλλωστε να αντισταθεί στα πιο κρυφά μυστικά της αγαπημένης του ξαδέρφης; Χωρίς να με πάρει είδηση κανείς, άρπαξα το ημερολόγιο και χώθηκα κάτω από το κρεβάτι έτοιμη να ρουφήξω κάθε πληροφορία που είχε γραφτεί στο πολύτιμο ημερολόγιο της Νίκης!
"Αγαπημένο μου ημερολόγιο,
καμιά φορά αναρωτιέμαι, γιατί με έμαθαν να ζητάω συγνώμη, αφού η συγνώμη μου τσαλαπατιέται και δεν υπολογίζεται. Γιατί με έμαθαν να είμαι ευγενική και να δίνω την θέση μου στους μεγαλύτερους, αφού κανένας μεγάλος δε σέβεται εμένα; Γιατί με μορφώνουν και με μαθαίνουν στο σχολείο γράμματα,  αφού με αναγκάζουν να βλέπω τηλεόραση που μου καίει τον εγκέφαλο. Γιατί μου λένε πως οφείλω να ξέρω την αλήθεια, αφού μου σερβίρουν κατευθυνόμενες ειδήσεις. Γιατί με διδάσκουν να αγαπώ την ειρήνη για να επιζητώ το δίκιο, ενώ ο πόλεμος και η αδικία βασιλεύουν σε όλο τον κόσμο... Γιατί με έμαθαν να λέω καλημέρα, να ελπίζω σε μια καλύτερη μέρα, να δουλεύω σκληρά γ' αυτή τη μέρα, αφού μου τη συννεφιάζουν, μου την σκοτεινιάζουν, την κάνουν νύχτα και κλέβουν όλα τ’ αστέρια; Απλώς καμιά φορά αναρωτιέμαι..."
     Το έκλεισα και δε διάβασα άλλο. Όταν πήγαμε σπίτι άνοιξα το συρτάρι και έβγαλα από μέσα το ημερολόγιο που μου είχε κάνει δώρο η μαμά μου στα γενέθλια μου και δεν είχα σκεφτεί να το χρησιμοποιήσω. Ποτέ μέχρι τώρα δεν είχα κάτι να μοιραστώ με ένα ημερολόγιο! Κάθισα πάνω στο κρεβάτι μου και πήρα το καλύτερό μου μολύβι και άρχισα να γράφω:
"Αγαπημένο μου ημερολόγιο,
σήμερα είναι μια θλιμμένη μέρα.... Θέλω όταν μεγαλώσω να επαναστατώ. Θέλω να ζητάω συγνώμη και ας μην με υπολογίζουν. Θέλω όταν μεγαλώσω να μην σταματήσω ποτέ να δίνω τη θέση μου σε έναν παππού η μια γιαγιά, γιατί με κάνει και νιώθω ωραία. Να συνεχίζω να μαθαίνω γράμματα και να γίνω η πιο έξυπνη από όλους γιατί έτσι θα κάνω περήφανους τους γονείς μου αλλά πιο πολύ τον εαυτό μου! Να αγαπώ και να θέλω την ειρήνη και να πολεμώ την αδικία, ώστε όταν κάποιος με αδικήσει να μπορώ να υπερασπιστώ τον εαυτό μου. Και να μην σταματήσω να λέω ΚΑΛΗΜΕΡΑ!!!"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου